Historiaa

Tiedote Verohallinnon Apajassa huhtikuussa 2013

Uusi yhdistys kokoaa yhteen työuransa päättäneet verohallintolaiset

Verohallinnon eläkeläiset ry voi parhaimmillaan tarjota uuden tavan hyödyntää vuosikymmenten aikana kertynyttä osaamista Verohallinnon kehittämistyössä.

Maaliskuun 25. päivä Verohaan käytävillä pyöri paljon vanhoja tuttuja. Toiveita yhdistyksen perustamiseksi on ollut ilmassa jo pitkään. Puuhamiehinä ovat toimineet henkilöverotusta aikanaan luotsannut Erkki Laanterä, henkilöverotuksen asiantuntijana työskennellyt Markku Mertala sekä edelleen Verotarkastusyksikössä vaikuttava Jarmo Mielonen.

Hallintoyksikkö koordinoi yhdistyksen alkuun saattamisesta, huolehti perustamiskokouksen koolle kutsumisesta ja muista perustamiseen liittyvistä toimista.

Viesti perustamiskokouksesta kulki puskaradion kautta. Oli iloinen yllätys, että kokous innosti paikalle yli 40 entistä hallintolaista.

Kaikkien verohallintolaisten yhteinen yhdistys

– Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä jokainen, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen ja säännöt, sanoo hallituksen puheenjohtajaksi valittu entinen pääjohtaja Mirjami Laitinen.

Yhdistys on valtakunnallinen, ja se voi tarpeen mukaan perustaa alueellisia paikallisyhdistyksiä.

Yhdistys toimii yhdyssiteenä paitsi Verohallinnon palveluksesta eläkkeelle siirtyneiden henkilöiden välillä myös yhteydenpito- ja vaikuttamiskanavana entisen työnantajan suuntaan. Yhdistys järjestää tapaamisia, illanviettoja ja kokouksia, teatteri- ja tutustumiskäyntejä, teematilaisuuksia ynnä muuta mukavaa. Toimintansa tukemiseksi yhdistys kerää vuotuisia jäsenmaksuja.

– Oli hienoa olla mukana käynnistämässä yhdistystä. Tämä on meille työnantajana yksi keino osoittaa työuransa päättäneille verohallintolaisille, että me arvostamme heitä yhteisömme jäseninä vielä työuran päätyttyäkin, tiivistää hallintojohtaja Kari Huhtala.

Perustamiskokous valitsi yhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi Mirjami Laitisen ja sihteeriksi Mirja Niemisen. Hallituksen muut jäsenet ovat Katriina Lydman, Eeva Marttinen, Eeva Sjöberg, Riitta Ulander, Anna-Leena Ruokola, Terttu Viisas, Ahti Leoska, Erkki Laanterä, Raili Niininen ja Elina Tervo.

Mukaan toimintaan

Kysy lisää yhdistyksen toiminnasta ja yhdistykseen liittymisestä yhdistyksen sihteeriltä:mirja.nieminen@pp2.inet.fi